20 Ocak 2010

Astronomi Diyarı’yla 1 Yıl

Tam 1 sene önce bugün ücretsiz alandan artık doğru dürüst bir adres satın almanın zamanı geldiğini düşünerek oluşturmuştum bu siteyi. Astronomi Diyarı bu haliyle 1. yılını doldurdu. 1 yılda 200’ün üzerinde haber ve yazıyı paylaştım. (Gerçi bu haberlerin yarısı bir kazaya kurban gitti ya.) Güzel eleştiriler aldım, destekler gördüm. Ülkemizde özellikle bilim alanının hiç de azımsanmayacak ölçüde ilgi çektiğini farkettim. Belki yeterli değil, ama gün geçtikçe bu ilginin arttığı bir gerçek.

Astronomi Diyarı sitesini bundan yaklaşık 3.5 yıl önce üç ayrı ücretsiz alanda yayınlamıştım.   Sitede şimdi yan tarafta linklerini gördüğünüz Güneş, Güneş Sistemi, Jüpiter, Mars, Venüs, Yıldızlar, Galaksi (Yakında Gökada olarak değiştireceğim bu başlığı) ve Big Bang sayfaları bulunuyordu. Sayfaların içeriğinde zaman içinde değişiklikler oldu. Ama sitedeki asıl değişim  geçen yıl gerçekleşti. Siteyi ücretsiz alandan kurtarıp resmi yayın hakkına kavuşturdum. Bunu ne kadar geç yaptığımı da daha 1 ay bitmeden anladım.

Sitede yer alan haberlerin linklerini her gün bıkmadan veren ve bu nedenle bana büyük destek veren Bulutsu ekibine çok teşekkür ederim. Bunun dışında kendi haber veya güncel sitelerinde Astronomi Diyarı haberlerine atıfta bulunan Arif Bayırlı-Gök Günce,  Çağdaş Çalış-Gökayna, Cemal Kutsi Şen-Astro Türk‘e de ayrıca teşekkürlerimi sunuyorum.

Çektiği birbirinden güzel fotoğrafları bizimle paylaşmaktan hiçbir zaman kaçınmayan Uğur İkizler‘e, her danıştığım konuda “yine mi sen” demeden tam da benim anlayacağım dilde yanıtlar veren Prof. Dr. Ethem Derman hocama, her ay Türkçe’ye çevirdiği gökyüzü haritasını bizimle paylaşan Arif  Solmaz‘a, sitede haberlerle ilgili değerli yorumlarını esirgemeyen sevgili gökbilim severlere de teşekkür.

Belki de en büyük teşekkürü eşim Nuray Özyar’a etmem gerekecek. Öyle ya evdeki zamanımın çoğunu bilgisayar başında ve siteyle geçiriyorum. Buna destek olmak az bir iş değil. Teşekkürler sevgili eşim ve kızım İrem.

Şimdi gökbilim ve haber zamanı. Bu kadar tembellik yeter.

Bu yayında 18 Yorum
  1. Burhan ŞEN dedi ki:

Ümit Hocam ellerinize sağlık… Daha nice seneler geçirelim Astronomi diyarında… Güncel bilgilerin bulunduğu siteniz, dolu dolu her zaman… Üstelik herkesin rahatlıkla takip edebileceği Türkçe bir site olması ayrı bir güzellik… Tekrar ellerinize emeğinize sağlık…

2. derya özyar karakoç dedi ki:

tebrik ediyorum ve daha nice yıllar diliyorum abicim.cok daha etkin başarılara imza atacagına da eminim.

3. SELİM YAZ dedi ki:

Daha önce bazı şeyleri NASA’nın resmi sitesinden izliyordum. Tesadüfen burayı buldum ve burda kaldım. Çünkü uzaya aşırı derecede bir merakım var. Bunu da bana Bilim Teknik Dergisi aşıladı.

4. Işıl dedi ki:

Siteniz ve emekleriniz için teşekkürler.. Nice senelere..

5. Cemal Kutsi Şen dedi ki:

Ümit hocamız gayet güzel çalışıyor. Umarız Astronomi Diyarını daha uzun yıllar takip etmeye devam ederiz; nice senelere 🙂

6. DOĞAN dedi ki:

iyiki doğdun ASTRONOMİ DİYARI.astronomi ve uzaya merağımızın ve aşkımızın tek adresi.benim gibi gençlerin bilim kaynağı iyiki doğdun.daha nice senelere.hocam sizin bu çabalarınız inan boşa gitmeyecek.

7. europa dedi ki:

Hocam,astronomi diyarının yaşını kutlarım,güncelliğinizin ve hızınızın devamlı olmasını dilerim. Emin olun bizlere bir çok şey öğretmenin yanında araştırma ruhunu da körüklüyorsunuz. Astronomi diyarının kuşaktan kuşağa devamı dileklerimle…

8. Bu güzel mesajlar ve yorumlar için herkese çok teşekkür ederim. Elimden geldiğince anladığım haberleri çevirip yayınlıyorum. Okurlar bir yerde, bir haberde bir eksiklik ya da bir yanlışlık görürlerse çekinmeden beni uyaracaklarından kuşkum yok. Gökbilim ve dolayısıyla da bilimi doğru dürüst yayan Türkçe kaynaklı sitelerin, sayfaların artması dileğiyle….

9. Songül Kılıç dedi ki:

Hocam yaptığınız çalışmalarda ne kadar başarılı olduğunuzu bir kez daha gösterdiniz.Astronomi ile ilgili bir haber duyduğumuzda (tabi ki uydurmalar değil) doğruysa kesinlikle bu sitede vardır diyebileceğimiz bir site…Nice Yıllara…

10. Gökçen Sezgin dedi ki:

Nice senelere Astronomi Diyarı! Benim gibi amatör bir astronoma büyük bir kaynak ve destek olan sitelerden birisi 🙂 Acaba Astronomi Diyarı’nda bugün ne var? demediğim gün yok 😀

11. Emre Evren dedi ki:

Ümit hocam ;
    Astronomi Diyarının yeni yaşını en içten dileklerimle kutluyorum, Hem içerik açısından hemde güncelliği ile şimdiden gökyüzü tutkunklarının demirbaşı haline gelmiş olan AD. umarım GGG gibi yıllarca alışkanlık ve bağımlılık yapacaktır.
    nice senelere dileğiyle
    gökyüzü ve yıldızlarla kalın….

12. Nice senelere Ümit bey.  Sitenizi hergün takip etmekle beraber, haberlerinizi Erciyes Üniversitesi Astronomi klubü (aster) web sayfasında paylaşıyoruz. Araştırma ve haberlerinizin devamını bekliyoruz…

13. Yüksel Tosun dedi ki:

Ümit bey bir insanın kararlı ve azimli olduğunda neler yapabileceğini gösterdin. (sigarayı bırakma da dahil) Eline sağlık. başarılarını takip ediyoruz.

14. Hep beraber nice aydınlık seneler Ümit Hocam. Emeğinize, yüreğinize, Gökbilim sevdanıza sağlık 🙂

15. Arif Bayırlı dedi ki:

Nice yıllara “Astronomi Diyarı”! Ümit hocam çabanız gerçekten muhteşem, güncel haberleri sıcağı sıcağına Türkçe paylaşmak astronomi ve amatör astronomi konusundaki en büyük eksiklerden biriydi ve bunu karşılamakta çok büyük bir rol üstleniyorsunuz. Oluşturduğumuz bu güzel siteleri ne kadar çok kişiye ulaştırabilirsek o kadar iyi, böylece herkes uzayla ilgili haberleri yazdıklarının kaynakları belli olmayan haber portallarından değil, doğrudan araştırma enstitulerinin basın duyurularından öğrenme fırsatı bulabilecekler.

Bol okuyuculu ve bol yıldızlı günler dilerim 🙂

16. Ertan Ergin dedi ki:

Astronomi ile ilgili bilgileri tam ve doğru olarak bizlere anlattığın için teşekkür eder, çalışmalarında başarılar dilerim.

17. Cagdas Calis dedi ki:

Astronomi Diyarı’nı nereden, nasıl keşfettiğimi hatırlamasamda, bu diyarlarda dolaşmış olmaktan, dolaşıyor olmaktan büyük keyif alıyorum. Bazen çevirmekte güçlük çektiğim haberlerde “Astronomi Diyarı’nda nasıl olsa yazıyordur” demişliğim çok olmuştur. Nice, daha çok yazılarla mutlu doğum günleri Astronomi Diyarı..

18. Mert KOÇER dedi ki:

Ümit Hocam daha nice senelere…