Cassini’nin Son Pozu: Muhteşem Satürn

Cassini 13 yıldır evi olarak bildiği Satürn çevresindeki macerasını geçtiğimiz Eylül ayında sona erdirmişti. Ancak aracın ilettiği verilerle keşifler sürecek. Cassini, Satürn’e düşmeden önce dev gezegene son kez baktı ve bu fotoğrafı çekti.

Cassini’nin 13 Eylül 2017’de geniş açılı kamerası ile ürettiği bu görselde Satürn halkalarıyla birlikte görülüyor. Satürn’ün doğal rengini elde etmek için kırmızı, yeşil ve mavi filtrelerini kullanıldı. Görüntüde ayrıca Prometheus, Pandora, Janus, Epimetheus, Mimas ve Enceladus uyduları da görülüyor.

Cassini’nin Satürn Sisteminde kabaca neler keşfettiğini hatırlamakta fayda var.

NASA’nın Jet İticileri Laboratuvarı Cassini görüntüleme ekibinden Robert West bu noktaya dikkat çekiyor: “Cassini’nin bilime katkıları gerçekten muhteşem oldu. Gezegenin çevresindeki halkaların yapısından, Titan ve Enceladus’un iç yapılarına kadar bir dizi bilinmeyeni gün ışığına kavuşturdu.”

Cassini ekibi veda için özel bir görüntü elde etmeyi istiyordu. Elbette aracın görevinin sona ermesi onlar için kolay olmadı.

Görüntüdeki uydular.

Johns Hopkins Üniversitesi Uygulamalı Fizik Laboratuvarından Elizabeth Turtle: “Her gün Satürn’den bilgi akışı geliyordu ve buna alışmıştık. Her seferinde değişik manzaralarla karşılaşıyorduk. Elveda demek zor olsa da bunların hepsini Cassini’ye borçluyuz” diyor.

Görseller için telif hakkı: NASA/JPL-Caltech/Space Science Institute