9 Haziran 2014

Dev Kütleli Yeni Gezegen Keşfi

Gökbilimciler Dünya’nın 17 katı ağırlığında ve 2 katı büyüklüğünde yeni bir karasal gezegen keşfettiler. Gezegenin keşfiyle birlikte mevcut gezegen oluşum modelleriyle ilgili tartışmalarda beraberinde geldi.

Harvard-Smithsonian Astrofizik Merkezi’nden (CfA) gökbilimci Xavier Dumusque: “Bu sonuç bizi çok şaşırttı” diyor.

otegezegen

Kepler-10 sisteminin iki karasal gezegeninin temsili resmi (Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics/David Aguilar).

Dünya’dan 2,3 kat daha büyük boyuta sahip Kepler-10c, keşfedilen en yüksek yoğunluktaki gezegen unvanını elde etti. Ekip gezegenin kütlesini belirlemek için Kanarya Adaları’ndaki Galileo Nazionale Teleskopu’ndaki HARPS-North aletini kullandılar.

NASA’nın Ames Araştırma Merkezi’nden Natalie Batalha: “Bir şeyi tam çözdüm derken doğa size yeni bir sürpriz sunar. Bu da bilimin güzelliğindendir” diyor.

Kepler-10c yıldızına yakın bir yörüngede 45 günlük yörünge dönemiyle dolanıyor. Sistem Ejderha (Draco) takımyıldızı yönünde ve bizden 560 ışık yılı uzaktadır. Sistemin diğer gezegeni olan Kepler-10b’de bir karasal gezegendir.

NASA/Kepler