Eta Cancri Çift Yıldızmış

Yengeç Takımyıldızında bulunan Eta Cancri yıldızının aslında bir çift yıldız olduğu belirlendi. Keşif New Mexico ile Hawai’deki teleskoplar kullanılarak, Çin Bilim Akademisi ve Hertfordshire Üniversitesi’nin ortaklaşa yaptığı çalışmayla gerçekleşti.  Buna göre kırmızı  Eta Cancri sistemi, bir dev ve bir cüceden oluşuyor. Sistem, 312 ışık yılı uzağımızda bulunuyor.

Çok soğuk olan cüce yıldızların sıcaklığı 2000 C° den daha az olabilir (Güneş’in sıcaklığı 6000 C° dir). Tozlu yapılar böylesine sıcaklıklarda yoğunlaşır ve Jüpiter gibi gaz gezegenleri oluşturur.

Kırmızı dev yıldızlar ise çok ama çok büyük yıldızlardır. Güneş gibi bir yıldız yaşamanın sonuna doğru büyüyerek bir kırmızı dev haline gelir. Güneş 5 milyar yıl sonra böyle bir kırmızı dev olacaktır. Yapılarındaki kimyasal bileşim ve yaşları ölümlerinin nasıl olacağını belirler.

Eta Cancri B’nin kimyasal bileşeni ve dev yıldıza ait ayrıntılar, Çin Bilimler Akademisine bağlı Yunnah Gözlemevi’nden ZengHua Zhang ile Hertfordshire Üniversitesi Astrofizik Araştırma Merkezi’nden Dr. David Pinfield’ın ortak çalışmasıyla elde edildi.

Kaynak: Science Daily