Evrenin Soğuduğu İspatlandı

Büyük Patlama’dan bu yana sıcaklık değişim eğrisi. Evren 7,2 milyar yıl yaşındayken şimdiki sıcaklığının neredeyse iki katı daha sıcaktı. (Onsala Space Observatory)

CSIRO radyo teleskopunu kullanan gökbilimciler Büyük Patlama Kuramı’nın öngördüğü şekilde evrenin sıcaklığının düştüğünü belirledi.

Avustralya Çoklu Teleskop Dizisini kullanan uluslararası bir gökbilim ekibi, evren şimdikinin yarı yaşındayken ne kadar sıcak olduğunu ölçtü.

CSIRO Astronomi ve Uzay Bilimleri başkanı Dr. Robert Braun: “13.770.000.000 yıl yaşındaki evrenin geçmişten günümüze soğuyarak geldiğini oldukça hassas ölçümlerle onayladık” diyor.

Uzaya baktığımızda aslında gökadaların geçmişlerini görürüz. Evrenin yarı geçmişine dönmek için bunu dikkate almak gerekir.

Bu kadar uzaklığın sıcaklığı nasıl ölçebilir?

Gökbilimciler bunun için 7,2 milyar ışık yılı uzaklıktaki bir gökadaya gözlerini dikti. (kırmızıya kayma değeri 0,89)

Gökadadaki gazı sıcak tutan etken kozmik arka alan ışımasıdır ki bu ışıma Büyük Patlama’nın (Big Bang) ardından uzaya yayılmıştır.

Şans eseri bir kuasar (PKS 1830-211), seçilen gökadanın hemen arkasındaydı. Bu gökcisminden yayılan radyo dalgaları öndeki gökadanın gazıyla desteklenir. Bu da gazın radyo dalgalarının bir kısım enerjisini emmesine yol açar. Sonuçta radyo dalgaları gökbilimciler için önemli bir “parmak izi” bırakır.

Bu “parmak izini” ele alan gökbilimciler gazın sıcaklığını hesapladı. Ekip sıcaklığın 5,08 Kelvin (- 267,92 Santigrad) olduğunu buldu. Bu günümüzdeki 2,73 Kelvin (-270,27 Santigrad) sıcaklığına göre daha sıcaktır.

Büyük Patlama Kuramı’na göre evren genişledikçe kozmik arka alan ışımasının sıcaklığı azalır. İsveç Chalmars Teknoloji Üniversitesi’nden Onsala Uzay Gözlemevi’nden Dr. Sebastian Muller: “Ölçümlerimiz Büyük Patlama Kuramı’nın öngördüğü şekilde evrenin birkaç milyar yıl önce birkaç derece daha sıcak olduğunu gösterdi” diyor.

1. Evrenin soğuduğu ileri sürülebilir ama ispatlanamaz.
    Lord Kelvin dünyanın soğumakta olduğunu düşünmüş ve hesap yapma başladığında radyoakytif maddeler bulunmuştu..

Bu konuda, yani evrenin enerji konusunda, önemli değişiklik yapan kuramım var.
     Evrenin soğuduğunu ancak ENTROPİ yanlıları inanır.
    Teşekkürler