İkizler Yağmuru Başladı

14 Aralık saat 23:30’da gökyüzü. İkizler takımyıldızı Avcı’nın hemen yanında yer alıyor.

Bugünlerde gökyüzüne daha bir dikkatle bakarsanız birkaç tane yıldız kayması görebilirsiniz. İkizler (Geminid) adıyla bilinen göktaşı yağmuru en yoğun 13 Aralık’ı 14’üne bağlayan gece izlenebilecek.

İkizler Yağmuru’nun nedeni ise 3200 Phaethon kuyrukluyıldızı. Bu cisim 1983 yılında NASA’nın IRAS uydusu ile farkedildi. Cismin kuyruğu olmadığından daha çok asteroit olarak da adlandırılabilir.

Geminidler saatte 120 dolayında (günümüzde böyle bir rakam fazla iyimser olur, 40-50 dolayında görebilirseniz konumunuz iyi demektir) ateş topunun oluşturur ve yeterince karanlık bir yerdeyseniz görsel şöleni keyifle yaşayacaksınız demektir.

14 Aralık’ta Ay ilk dördün evresinde olup İkizler takımyıldızının tam karşısında konumunu alacak. İkizler takımyıldızı Saat 19:00’dan itibaren doğudan yükselecek ve 21:00’dan sonra daha net gözlem ve daha fazla ateş topu sayma şansına sahip olabileceksiniz.