K2 İlk Sistemini Keşfetmiş Olabilir

Kepler’in küllerinden doğan yeni K2 projesi ile bir yıldız çevresinde dolanan üç gezegen keşfetmiş olabilir. Keşif onaylanırsa K2 ilk gezegen sistemine kavuşacak.

kepler2
Kepler’in ‘dört dönerek’ gezegen avladığı yeni görevine K2 adı verilmişti. K2 şimdi ilk gezegen sistemini keşfetmiş olabilir.

Dünya’nın bir buçuk katı ile iki katı boyutlu gezegenler Güneş’in yarı kütlesi ve boyutundaki bir yıldız çevresinde, yaşam alanı yakınlarında dolanıyorlar. Öyle ki gezegenlerden birinde sıvı su olabilir.

Kepler’in görev süresinin zorunlu nedenlerle bitmesi K2 projesinin başlamasına neden oldu. Bilindiği gibi Kepler Teleskopu, Kuğu ile Çalgı takımyıldızları arasında yaklaşık 150.000 yıldıza bakarak gezegen avcılığı yapıyordu. Kepler’in tekerlerinde geçen yıl bir sorun oluşmuş ve araç artık yörüngede istendiği şekilde dengede duramamaya başlamıştı. Kendi çevresinde dönmeye başlayan Kepler, varisi yeni Kepler teleskopu göreve başlayana kadar bu şekilde kullanılması ve Samanyolu’nun farklı yerlerinde gezegen avcılığına devam etmesi kararı alınmıştı. Bu yeni göreve de K2 adı verildi.

K2’nin yeni gezegen sistemindeki EPIC 2011367065 yıldızı, Aslan takımyıldızı yönünde bizden 150 ışık yılı uzaktadır.

NASA