15 Eylül’de görevi Satürn’e çarparak bitecek olan Cassini, gaz devinin halkalarının arasından geçişini sürdürüyor. 13 yıldır Satürn sistemini inceleyen Cassini, 22 Nisan’dan beri hiç bilinmeyen bölgeye geçiş yaparak halkaların arasından böylesi ilginç fotoğraflar yolluyor.

Cassini’nin 7 Haziran’da elde ettiği bu görüntüde gezegeni, halkalarını ve gezegen gölgesini görüyoruz. Fotoğraf araçtaki geniş açılı kamerayla alındı.

22 eliptik yörüngeyi tamalyacak olan Cassini, her yörüngeyi yaklaşıl 6,5 günde tamamlar. Araç bu sırada 2400 km genişliğinde bir alanı geçerek saatte 121 000-126 000 kilometre hıza ulaşacak.

Aracın halkaların arasından geçişi bilim insanlarına halkaların kütlesi ve gezegenin dönüş hızı ile ilgili bilgiler verecek. Araç son beş yörüngesinde ise Satürn’ün üst atmosferini gözleyerek inişini gerçekleştirecek.

Cassini son yörüngesine geçtiğinde hafif bir manevra yaparak gezegen atmosferine kontrollü olarak girecek.

Cassini’nin bu süreçte çektiği birbirinden güzel görselleri https://saturn.jpl.nasa.gov/galleries/raw-images/ adresinden izleyebilirsiniz.

Yüksek çözünürlükteki görsel için tıklayınız.

Görsel telif hakkı: NASA/JPL-Caltech/Space Science Institute