Uzaydaki Gonca Gül

NASA’nın Geniş Alan Kızılötesi (infrared) Gözlem ve Keşfetme (WISE) aracı yeni yıldızların etkisiyle çiçeği açılmış gibi görünen kozmik bir gül goncasını görüntüledi. Yıldızlar Berkeley-59 kümesine ait. Birkaç milyon yaşındaki yıldızları oluşturan toz bulutu güzel bir görüntü sağlıyor.

Görüntüdeki yıldızların ısıttığı ve aydınlattığı kırmızı, sıcak bölge tozun olduğu alandır. Yeşil yaprakları andıran alt kısımlar ise tozun kenarlarını gösteriyor. Bu yeşil madde polisiklik aromatik hidrokarbonlardır ve bunlara dünyada da rastlanmaktadır.

Yeşil bulutsunun içindeki kırmızı kaynaklar, genç yıldızlardan gelen ısı ve basıncın etkisiyle sıkışıp yeni yıldızların oluşumuna olanak tanıdığını gösterir. Bir süpernova kalıntısı olan ve  NGC 7822 olarak adlandırılan bulutsu, bir “şampanyanın şişeden akışı” gibi merkezden üflenmiş ve sonra böylesine bir gül goncasına dönüşmüştür. Göüntüdeki mavi noktalar ise Samanyolu Gökadası’ndaki yıldızlardır.

Berkeley 59 ve NGC 7822 Dünya’dan yaklaşık 3300 ışık yılı uzaklıktaki Kral takımyıldızında bulunur.

Görüntüdeki renkler: Mavi renk 3.4 mikron, camgöbeği/cyan (mavi+yeşil ışığın birleşmesiyle oluşan renk) 4.6 mikron, yeşil 12 mikron ve kırmızı 22 mikron dalga boyundaki ışıkla alınmıştır.

Görüntünün 1.3 Mb boyutundaki yüksek çözünürlükteki görüntüsü için tıklayınız.

Kaynak: NASA/WISE