Kepler teleskopunun görevi biteli çok olmasına karşılık keşifleri sürüyor. Kepler’in K2 görevi ile elde edilen verilerin incelenmesi sonucunda 80 yeni gezegen adayı belirlendi. Gezegenler 50 bin dolayındaki yıldızın verileri incelenerek ortaya çıkarıldı. Keşif MIT’in (Massachusetts Institute of Technology) başını çektiği araştırma grubuyla gerçekleşti.

K2 Dünya’nın Güneş çevresindeki hareketine göre arkasında yer almaktadır. Belli bir bölgeye odaklanamadığından gördüğü bölgeyi doğrudan iletmektedir. Yıldızlar bir yıl içerisinde çok az yer değiştirdiğinden bir yıldızın tekrar gözlemi için bir yıl beklemek gerekmektedir. (NASA Kepler Misyonu / Dana Berry)

Gezegenlerden en parlak olanı HD 73344 yıldızı çevresinde dolanıyor. Yörünge dönemi 15 gün olan gezegen, önünden geçerken yıldızın alınan ışığındaki azalmaya bakılarak keşfedildi. Gezegen 2,5 ile 10 Dünya kütlesindedir ve patlayan bir yanardağın lav sıcaklığı kadar sıcaktır: 1200-1300 C derece.

Gezegen Dünya’dan 35 parsek ya da diğer bir ifadeyle 114 ışık yılı uzaktadır. Yakın ve parlak olması nedeniyle gezegenin atmosferik yapısı ile diğer özelliklerinin belirlenmesi için ideal bir adaydır.

MIT’den yüksek lisans öğrencisi Liang Yu ile birlikte çalıştığı fizik profesörü Ian Crossfield: “Gezegenin sıcak Uranüs ya da biraz daha küçük sıcak Neptün sınıfında olduğunu düşünüyoruz” diyor.

Bilim insanları yakın yıldızları gözlemek amacıyla neredeyse tüm gökyüzünü tarayacak olan amacıyla üretilmiş NASA’nın yeni ötegezegen avcısı TESS (Transiting Exoplanet Survey Satellite) ile gezegen sayısında büyük bir artış bekleniyor.

MIT