Enceladus Avcı’dan Geçerken Görüntülendi

EnceStellarOcc
Cassini’nin ilettiği görüntüde Enceladus Avcı’nın Kuşağı’nın merkezinde bulunan Epsilon Orionis’in önünden geçmektedir. Yıldız bizden 2000 ışık yılı uzaktadır. Bu tür gözlemler Enceladus’tan fışkıran buzlu parçacıkların bileşimleri hakkında bilgi vermektedir. Cassini bu fotoğrafı Enceladus’tan 923.000 km uzaktayken aldı (NASA/Cassini).

Enceladus Avcı’nın Kuşağı’nın önünden geçti. Satürn çevresinde dolanan Cassini’den sorumlu proje ekibi Enceladus uydusunun Avcı’nın Kuşağı üzerinden geçeceği sırada, 11 Mart 2016’da, bu görüntüyü elde ettiler. Enceladus’un güney kutbundan fışkıran buz parçacıkları ile birlikte Avcı’nın farklı bir görüntüsü daha elde edildi. Bilindiği üzere Avcı takımyıldızı gökyüzünde en dikkati çeken takımyıldızlar arasındadır. Bu nedenle Avcı gerek profesyonel gerekse amatör gökbilimciler tarafından sıklıkla gözlenir. Bu sefer Avcı Satürn’den görüntülendi.

Cassini’nin ilettiği görüntüde Enceladus Avcı’nın Kuşağı’nın merkezinde bulunan Epsilon Orionis’in önünden geçmektedir. Yıldız bizden 2000 ışık yılı uzaktadır. Bu tür gözlemler Enceladus’tan fışkıran buzlu parçacıkların bileşimleri hakkında bilgi vermektedir. Cassini bu fotoğrafı Enceladus’tan 923.000 km uzaktayken aldı.

Cassini