Plüton’daki Karmaşık Moleküllere Yeni Kanıtlar

Hubble’dan Plüton ile ilgili önemli bir keşif yapıldı. Buna göre cüce gezegenin yüzeyindeki morötesi ışıma değişime uğruyor. ( NASA/STScI)

Hubble Uzay Teleskopu son derece hassas Kozmik Kökenli Tayfçekeri ile Plüton’un yüzeyinde güçlü dalga boylu morötesi ışımayı emen karmaşık hidrokarbon ya da nitril molekülleri olduğunu belirledi. Araştırma Southwest Araştırma Enstitüsü (SwRI) ve Nebraska Üniversitesi’ndeki araştırmacılar tarafından yapıldı.

Metan, karbonmonoksit ve azot gibi kimyasal maddeler, Plüton’un yüzeyindeki buzlar ile güneş ışığı ya da kozmik ışın etkileşimi nedeniyle oluşabilir.

Araştırma ekibi lideri SwRI’dan Alan Stern: “Plüton’a kırmızı rengini karmaşık hidrokarbonlar ve diğer yüzey molekülleri veriyor olabilir” diyor.

Ekip aynı zamanda Hubble’ın 1990’larda elde ettiği ölçümlere göre Plüton’un morötesi tayfında değişimler olduğunu gösterdi. Bu değişimler yüzeydeki değişikliklerle ilgili olabilir.

“Hubble ile elde ettiğimiz keşif Plüton’un yüzey yapısı ve evrimi hakkında bilgiler veriyor. Plüton’a 2015’de varacak olan Yeni Ufuklar uzay aracı Püton’un deposunda neler olduğunu gösterecek” diyor Stern.