Ve… Hint Aracı Mars’a Ulaştı

Hindistan’ın Mangalyaan uydusu Mars yörüngesine başarıyla oturdu. Böylece Hindistan Uzay Ajansı (ISRO) Mars yörüngesine araç yollayan dördüncü sırada yer aldı.

Oldukça ekonomik maliyetli Mangalyaan uydusu Mars yörüngesinde dolanarak gezegenin atmosferini inceleyecek.

mangalyaan_araci
Hindistan’ın Mars uydusu Mangalyaan yörüngeye yerleşti

Hindistan Başbakanı Narendra Modi ülke olarak ‘neredeyse imkânsız’ denilen bir olayı başardıklarını belirtti.

Daha önce Mars’a ABD, Rusya ve Avrupa’nın yolladığı araçlar ulaşmıştı. Hindistan’ın bu ilk denemsi başarıyla sonuçlandı. Bu konuda ABD ve Rusya’dan daha başarılı oldu. Çünkü ABD ve Rusya’nın yolladığı ilk araçlar başarısız olmuştu.

Mars’a daha geçen gün NASA’nın MAVEN uydusu ulaşmıştı. MAVEN’in ardından Hindistan’ın uydusu da Kızıl Gezegen’in yörüngesine oturdu. Gerek NASA gerekse ISRO yetkilileri her iki, aracın başarıyla yörünge oturmasından dolayı birbirlerini tebrik etti.

Mangalyaan’ın Mars yörüngesine oturmasını ISRO’daki bilim insanları heyecanla izledi. Önlerindeki bilgisayar monitörlerinden uydunun her anını büyük bir heyecanla izlediler. Her şey yolunda gidiyordu.

Ardından Mangalyaan monitörden kayboldu. Mars’ın Dünya’ya göre arkasına dolanan uydudan gelecek sinyal için 20 dakika beklendi.

Mangalyaan’ın Mars rotası.

Ardından Mangalyaan’ın ‘her şey yolunda’ sinyaliyle izleme salonunda büyük bir sevinç yaşandı. Herkes işini gücünü bırakıp birbirine sarılıp tebrik etmeye başladı.

Şimdiye kadar ki en ucuz gezegenler arası yolculuk unvanını alan Mangalyaan’ın toplam maliyeti 74 milyon dolar. Buna karşılık NASA’nın MAVEN aracının maliyeti 671 milyon dolardır.

Mangalyaan sondası Kızıl Gezegeni fotoğraflayarak atmosferini inceleyecek. Çalışmanın en önemli amacı ise Mars’ın atmosferindeki metan değişiminin izlenmesi.

1350 kilogram kütleli Mangalyaan 5 Kasım 2013 tarihinde Hindistan’ın Bengal Körfezi’ndeki Sriharikota uzay istasyonundan fırlatılmıştı. Araç Mars’a 300 günde ulaşırken toplam 670 milyon kilometre yol katetti.

Darısı başımıza….

ISRO

BBC

1. Son cümle gerçekten çok vurgulayıcıydı “darısı başımıza” …. Bu olayın en önemsediğim yanı hintliler herşeyin para olmadığını bütün dünyaya gösterdi ve tabiki bizede

Her zaman kendime sorduğum soruyu tekrar soruyorum

Neyi bekliyoruz? Neden yapmıyoruz???