Hubble İle Çok Uzaklara..

Gökbilimciler Hubble teleskopunun 16 yıllık verilerini işleyerek bu birleştirilmiş görüntüyü elde etti. Fotoğrafta gördükleriniz her bir nokta, yapısında en az 100 milyon yıldız bulunduran, bir gökadadır. Sizce bu fotoğrafta kaç gökada olabilir? Yanıt, yazının sonunda.

Fotoğrafta ayrıca birkaç yıldız da görünüyor ki bunlar Samanyolu içinde yer alan yıldızlardır. Görüntüdeki en uzak cisim 13.3 milyar ışık yılı uzaktadır. (Yani Büyük Patlamadan sadece 500 milyon yıl sonra oluşmuş cisimlerde kendini gösteriyor).

Görüntüdeki dalga boyları morötesi ile kırmızı-öte aralığını kapsamaktadır. Görüntüdeki en soluk ve dolayısıyla da en uzakta yer alan gökadalar insan gözünün görebileceği en sönük cisimden 10 kat daha sönüktür.

Fotoğraf 7500 pozlamayla üretildi ve 5200 pozlamadan oluşan ikinci bir fotoğraf da yakında yayınlanacak. Hubble bu gördüğünüz alana diğer alanlara göre 250 günden fazla zaman ayırdı.

Hubble’dan önce Yer teleskoplarıyla ancak 7 milyar ışık yılı uzaklık görülebiliyordu. Bu gözlemlerle erken evrende gökadaların nasıl oluştuğu ve nasıl evrim geçirdiği anlaşılamamıştı. Hubble çok daha uzakta yer alan cisimleri gözleyince bir devrim gerçekleşti. Böylece mevcut teoriler test edilmeye başlandı. Nihayetinde gökadalardaki kimyasal elementlerin ne zaman ortaya çıktığı ve yaşamı nasıl yeşerttiği bilgisine kadar gelindi.

Kozmik uzaklık denilen mesafelerde yer alan cisimleri ele alan bu tür görüntüler aslında gökyüzünde, oldukça küçük bir alan kaplamaktadır: kolunuzu gökyüzüne uzattığınızda baş parmağınızın kapladığı kadarlık bir alan! Ya da başka bir ifadeyle Dolunay kadar bir alan. (Görsel telif hakkı:
Hubble Legacy Field Image: NASA, ESA, and G. Illingworth and D. Magee (University of California, Santa Cruz); Moon Image: NASA, Goddard Space Flight Center and Arizona State University)

Bu fotoğrafta yaklaşık 265,000 gökada bulunmaktadır. Peki, acaba kaç yıldız olabilir bu fotoğrafta?

Görüntü telif hakkı:
NASA, ESA, G. Illingworth and D. Magee (University of California, Santa Cruz), K. Whitaker (University of Connecticut), R. Bouwens (Leiden University), P. Oesch (University of Geneva), and the Hubble Legacy Field team.

Yüksek çözünürlükteki versiyonlara ulaşmak için tıklayınız.

1. mükemmel bir görüntü inanılmaz bir görüntü.tek bir noktada 265000 belkide dahada fazla galaksi yüzbinlerce ışık genişliğinde ve herbirinde milyarlaca yıldız ve gezegenler.yüce ALLAH tüm evreni kontrol ediyor ve ışık hızında genişliyor.insanın böyle birşeyi idrak etmesi ve bu muazzam akılalmaz büyüklüğü kafasında canlandırması imkansız.videoyu görünce dünyamızın bu evrende bir mikrop kadar yer tutmadığımız kesin.insanın dimağı duruyor.böyle videolar bekliyorum.teşekkürlerASTRONOMİ DİYARI.selamlar.