Örümcek ve Genç Yıldız Kümesi

Bu da Örümcek Bulutsusu. NASA’nın Spitzer Uzay Teleskopu ile İki Mikron Tüm Gökyüzü Araştırması (Two Micron All Sky Survey, 2MASS)’in kızılötesi görme yeteneği ile yeşil ışıkta parlayan Örümcek (Spider) Bulutsusu resmi olarak IC 417 olarak bilinir. Bulutsu, görüntüde yer almayan NGC 1931 adı verilen çok daha küçük bir bulutsunun yakınında yer almaktadır. Bu ikiliye “Örümcek ve Sinek (Fly)” Bulutsusu da denir. Bulutsular yeni yıldız oluşturabilen yıldızlararası gaz ve toz bulutlarıdır.

1,3 MB boyutlu yüksek çözünürlükteki görsel için fotoğrafa tıklayınız (NASA/JPL-Caltech/2MASS).

Arabacı takımyıldızındaki yıldız oluşturan Örümcek Bulutsusu Dünya’dan yaklaşık 10.000 ışık yılı uzaklıktadır. Bulutsu, Samanyolu’nun dış kısmında yer alır.

Örümcek bulutsusu içindeki genç yıldız kümesi rahatlıkla görülebilir. Görüntü merkezinin sağında siyah arka plana karşı parıldayan “Stock 8” adlı parlak yıldız kümesini göreceksiniz. Kümenin yakınındaki kırmızı nokta kaynaklarının sahibi olan genç yıldızların yaydığı ışıktan yeşil bulutlar ortaya çıkmıştır.

Örümcek ve Sinek bir arada. Açıklama için görsele tıklayınız. (Troy Tsounis).

Görüntü normal şartlarda görülemeyen kızılötesi dalga boylarının renklendirilmesiyle üretildi. Mavi renkler 2MASS’ın 1,2 mikron dalga boyuyla, 3,6 (yeşil) ve 4,5 mikron (kırmızı) ise Spitzer ile elde edildi.

Spitzer 2009 yılında soğutucusu bitmesiyle artık “sıcak görev” yapmaktadır. Teleskopun tasarımı kızılötesindeki iki kanalın verimli çalışmasına yetecek kadar soğuk olmasına olanak sağlıyor. 12. Yılını dolduran teleskop görevini sürdürmektedir.