Büyük Bir Asteroit Yakınımızdan Geçecek

Dünya’ya yakın asteroitlerden biri 1 Eylül’de 7 milyon kilometre uzaklıktan geçecek. Astronomik ölçekte “çok yakın” olarak nitelenen bu uzaklık bizim için güvenli bir mesafe anlamına geliyor. Florence asteroiti 4,4 kilometre büyüklüğünde olduğundan büyük asteroitler arasında sayılmaktadır.

Asterotin geçiş yapacağı hat ve Dünya’ya uzaklığını gösteren resim. (NASA/JPL-Caltech)

Dünya’nın çok yakınlarından birçok asteroit geçiş yapıyor. Ancak bunların gerçekten küçük olmaları nedeniyle çoğu geçerken keşfedilebiliyor. Örneğin bunlardan biri 12 Ekim’de geçiş yapacak.

Bir asteroitin yakın geçişi bilim insanlarına farklı çalışma alanları oluşturur. Araştırmacılar böylece Dünya üzerinde kurulu gözlemevlerini kullanarak asteroitlerin genel yapısı, özellikleri ve yörüngeleri hakkında daha çok bilgi sahibi olurlar. NASA’nın Goldstone Solar System Radarı yardımıyla asteroitin gerçek boyutu, şekli belirlenebilecek ve 10 metreden daha küçük yüzey alanlarını gösterebilme yeteneği nedeniyle yüzey verisi de alınabilecek.

Florence asteroiti Mart 1981’de Avustralya’daki Siding Spring Gözlemevi tarafından keşfedildi ve çağdaş hemşireliğin kurucusu Florence Nightingale (1820-1910) onuruna adlandırıldı. Asteroit yakın geçişi sırasında dokuzuncu kadir parlaklığına ulaşacak ve küçük teleskoplarla da görüntülenebilecek. Asteroit gökyüzünde Güneybalığı (Piscis Austrinus), Oğlak (Capricornus), Kova (Aquarius) ve Yunus (Delphinus) takımyıldızlarından geçecek.