1998 QE2 asteroiti, Derin Uzay Ağı (Deep Space Network) radar görüntü dizisinin 70 metrelik anteni kullanılarak görüntüsü elde etti. 29 Mayıs 2013’de elde edilen görüntü sırasında asteroit Dünya’dan 6 milyon km uzaklıkta -Dünya ile Ay arası uzaklığın 15 katı- idi.

Elde edilen görüntüler asteroitin bir uydusu olduğunu ortaya çıkardı. Yakın-Dünya asteroitlerinden 200 metre büyüklüğünde olanlarının yaklaşık yüzde 16’sı ikili ya da üçlü sistemlerdir. Radara görüntülerine göre 600 metrelik uydu 2,7 km uzun çapa sahip asteroitin çevresinde yaklaşık dört saatlik süreyle dolanmaktadır.

1998 QE2 asteroiti 31 Mayıs 2013’de Dünya’ya yakın geçiş yaptı. Geçişi beraberinde bir de sürpriz getirdi: bir uydu. Asteroitin uydusu radar görüntülerinde beyaz çizgi şeklinde görülüyor. (NASA/JPL-Caltech/GSSR)

Asteroit Dünya’ya en fazla 31 Mayıs 2013 saat 22:59’da 5,8 milyon km yaklaştı. Bu bilinen asteroitler açısından önümüzdeki iki yüzyıl boyunca Dünya’ya gerçekleşebilecek en yakın geçiştir. 1998 QE2, Massachusetts Enstitüsü’ndeki Lincoln Yakın Dünya Asteroit Araştırması (LINEAR) programıyla 19 Ağustos 1998’de keşfedildi.

1998 QE2’nin ilk görüntüleri piksel başına 75 m’lik çözünürlükte olup ilerleyen günlerde daha fazla veri akışıyla daha yüksek çözünürlükte görüntülerin oluşturulması bekleniyor. Bunun için Derin Uzay Ağı Anteni dışında Porto Riko Arecibo Gözlemevi yardımıyla daha geniş kapsamlı çalışma yapılabilecek. Dünya’ya yakından geçiş yapan asteroit gözlemleri için iki teleskop verileri birbirini tamamlamaktadır.

Radar gözlemleri bir asteroitin büyüklüğünü, şeklini, dönme ve yüzey özelliklerini, pürüzlülüğü ile yörünge dönemlerinin hata paylarını azaltmak için kullanılan güçlü bir yöntemdir. Yakın zamana kadar asteroitlerin uzaklıkları ve hızlarıyla ilgili radar ölçüm verileri bulunmuyordu.