Güneş!! Ne Yaptın Sen?

Bitti. Herşey bitti. İlgi çekici gösteri ikinci perde açılmadan sona erdi. Ne yaptın Güneş sen? Tüm umutlarımızı tükettin. Elveda ISON.

ISON sadece yeryüzündeki amatör ya da gelişmiş teleskoplar değil uzay gözlemevleri de merakla izliyordu. Resmi adı C/2012 S1 olan ISON Kislovodsk yakınındaki Uluslararası Bilimsel Optik Ağ Teleskopu ile Rus gökbilimciler Vitali Nevski ve Artyom Novichonok tarafından 21 Eylül 2012′de keşfedildi. 28 Kasım’da yani bugün ISON artık Güneş’i dolanıp tek parça halinde görüneceğini  umuyorduk. Artık herşey bitti. ISON çok küçüldü. Sizleri ISON’u merakla izleyen uydularımızdan alınan görüntülerle başbaşa bırakıyorum.

(Telif: NASA/STEREO) Muhteşem bir video. Film 20-25 Kasım tarihleri arasında STEREO uydusu ile çekilen görüntülerle oluşturulmuş ve iki kuyrukluyıldızı gösteriyor: Encke ve ISON. ISON başta sol arkadan oldukça parlak bir şekilde gelirken, Encke Merkür ile Dünya’nın arasından sönük bir nokta şeklinde çıkan nokta gibi görülüyor. Filmin sonlarına doğru Encke ile ISON’un farklı yönlere doğru ve güneş rüzgârına karşı hareket ettiklerini görüyoruz.

Telif:  (ESA&NASA/SOHO/SDO)

Yaklaşık bir buçuk saat arayla alınmış ISON’un sağlam haldeki son görüntüleri SOHO ve SDO ile alındı.

Veee… Elveda ISON.