Yeni Mars Robotundan İlk Görüntü

Mars incelemeleri son teknoloji ürünleriyle sürüyor. Bu gece (26.11.2018) Mars aracı InSight gezegene başarılı bir iniş gerçekleştirdi. Robot Mars’ın iç dinamiklerini denetleyecek. Yani Mars’ın kabuğunu, mantosunu ve çekirdeğini araştıracak. Mars’taki tektonik hareketliliği ve meteoroit etkilerini gözleyecek.

Insight aracı Mars’a başarılı iniş gerçekleştirdi. (NASA/JPL-Caltech)

Araç bunun için yüzeyi delip son teknoloji aletleriyle gezegendeki tüm hareketleri izleyecek. Böylece gezegenin bir bakıma “nabzını” ölçecek.

Aracın Dünya ile iletişimini ise CubeSat adlı bir kağıt büyüklüğündeki yörünge aracı gerçekleştirecek. Küp uyduları sınıfındaki bu küçük araç derin uzaya yollanan ilk küçük uydu olma unvanını elde etti.

MarCO graphic
İki adet küp uydu InSight’ın Dünya ile iletişimini sağlayacak. (NASA/JPL-Caltech)

InSight’ın ilk görüntüsü ise iniş yaptığı alana ait. Aracın altındaki kamera ile elde ettiği bu ilk görüntüyü Dünya’ya iletti. Sırada yeni keşifler ve heyecanlar var.

Mars Insight aracının elde ettiği ilk görüntü. (NASA/JPL-Caltech)

NASA’nın Insight sayfası

1. insight aracı çok iyi dizayn edilmiş,bakıp da imrenmemek elde değil sevinçlerini gördüm ve şunu düşündüm biz TÜRKİYE olarak bunu başarabilirmiyiz o teknolojiye sahip olabilirmiyiz?neden orada TÜRK bayrağıda dalgalanmasın?selamlar.mars ın jeolojik katmanları ve 4-5 milyar yıl önceki yapısından neler bulacaklar.