Şafak’tan İlk Ceres Görüntüsü

Şafak uzay aracı ana asteroit kuşağının en büyük cismi ve hakkında en az bilgi sahibi olduğumuz Ceres’e yaklaşıyor. Araç cüce gezegenden 1,2 milyon km uzaktayken nasıl göründüğünü gösterdi.

Ceres
Şafak aracı Ceres cüce gezegeninden 1,2 milyon km uzaktayken aldığı görüntü.

NASA’nın Jet İticileri Laboratuarı’ndan Şafak (Dawn) ekibi yöneticisi Marc Rayman: “Sonunda henüz gizemini koruyan bu yabancı dünyanın tüm sırlarına erişeceğiz. Ceres ile birlikte Güneş Sistemi’nin başlangıcından bu yana olan değişimleri farklı bir açıdan göreceğiz” diyor.

Şafak önümüzdeki Mart ayında Ceres’in yörüngesine girecek. Ceres’i şimdiye kadar en iyi Hubble Uzay Teleskopu görüntülemişti. 2015 yılının başlarında Şafak aracı Ceres’in daha iyi görüntülerini iletmeye başlayacak.

Ceres’in normal ve büyütülmüş (sol alt) görüntüleri (NASA/JPL-Caltech/UCLA/MPS/DLR/IDA).

Şafak, 2007 yılında fırlatıldığından bu yana 168 milyon km yol katetti ve Ceres’ten önce asteroit Vesta’yı ziyaret etti. Vesta ile Ceres arası, Dünya ile Güneş arasındaki uzaklıktan daha fazladır. Vesta yörüngesinde 14 ay geçiren Şafak, asteroitin yüzeyiyle ilgili çok önemli bilgilere ulaştı ve asteroitin yüzey haritasını oluşturdu. Vesta ile Ceres ana asteroit kuşağının en büyük iki cismidir.

Şafak aracının ilettiği bu yeni görüntü Dünya’dan Venüs’ün göründüğü kadar parlaktır. Ceres 950 km çapındadır.